Meer dan ooit laat de mode zich inspireren door de sportwereld. Wielershorts, hoody’s en sneakers veroveren de catwalk. Ontwerpers experimenteren met tule en met technische materialen als neopreen en elastaan. Modehuizen gaan lucratieve collabs aan met atleten en sportlabels. Activewear exploreert deze spannende relatie tussen mode en sport. Het onderzoekt de boeiende scheidingslijn tussen sportswear, streetwear en activewear, en nodigt de lezer uit om na te denken over het waarom van dit succesverhaal.
Elodie Ouédraogo en Olivia Borlée, Belgische atletieksterren en gastcuratoren van de tentoonstelling die deze publicatie begeleidt, verenigden in 2016 hun passie voor mode en sport en lanceerden hun eigen activewearlabel: 42|54. Vereeuwigd voor de lens van Ronald Stoops zijn zij niet alleen het gezicht van activewear in België, maar ook van de expo en van dit rijk geïllustreerde magazine. Samen met andere ontwerpers, modebewuste muzikanten, modeactoren en internationale onderzoekers en journalisten bieden ze een inkijk in de wondere wereld van de activewear.
Taal | Nederlands |
Uitgever | Stockmans Art Books |
Publicatiedatum | 06-06-2021 |
Bindwijze | Paperback |
Afmetingen | 230x300x10 |